Online marketing felsőfokon! – Weblapkészítés, internet marketing, kereső optimalizálás
Ügyfélszolgálat: +36 20 236 8400

Hírlevél

Email marketing, listaépítés, hírlevél küldés

Naponta tucatjával kapjuk a spam-eket, amiket egyből törlünk. Sokan feliratkoznak hírlevélre, de ha nem elég érdekes a téma, az első néhány sor elolvasása után töröljük. Ha túl sok hírlevelet kapunk, olvasás nélkül töröljük és leiratkozunk…

Tehát érdemes energiát fektetni hírlevelek írásába és küldésébe?

A válasz nem egyértelmű. Az is kérdés, miről akarod tájékoztatni a feliratkozókat.

  • Ha könnyen össze tudsz állítani hetente egy csokorra való hírt vagy újdonságot, akkor bátran bele lehet vágni a hírlevelezésbe.
  • Ha néhány terméked van, amit el szeretnél adni, arra is megfelelő módszer egy fix hírlevél-sorozat kiküldése.
  • Ha webáruházat üzemeltetsz, akkor mindenképp érdemes 1-2 hetente kiküldeni az akciós ajánlataid.

És itt tisztázni kell, hogy a hírlevélnek két típusa van:

  1. A heti újdonságokat, akciókat közlő hírlevél, Ekkor a hírlevél tartalma mindig az aktualitásról szól, folyamatosan, hetente írod és küldöd őket.
  2. Az előre megírt hírlevél-sorozat. Ekkor ugyanazt a hírlevél sorozatot kapja minden feliratkozó, és neked csak egyszer kell megírnod a hírleveleket, amik célja néhány termék eladása. Ekkor 10-20 hírlevelet írsz meg (de akár több levélsorozatot is), amit egy autoresponder programmal tudsz kiküldeni.

A látogatók többsége nem azért érkezik a honlapodra, hogy azonnal vásároljon, hanem azért, hogy tájékozódjon az adott témában, vagyis információkat gyűjtsön. Ha hagyod őket elmenni, a többségük soha nem tér vissza, míg ha később megkeresed őket egy csábító ajánlattal, akkor a vevőddé teheted az illetőt.

Listaépítés

Tehát mindenképp érdemes elkérni a nevüket (legalább a keresztnevüket) és az email címüket. Hiszen egy jó hírlevél a nevén szólítja meg az olvasóját.

Egy hírlevél indítása a feliratkozók gyűjtésével kezdődik. Ne csak annyit írj, hogy Kérjük iratkozzon fel a hírlevelünkre, hanem indokold meg, miért érdemes feliratkozni és mire számíthatnak, milyen előnyökkel, illetve milyen információkkal szolgálsz olvasóidnak.

Sokkal hatékonyabb lesz a feliratkozók gyűjtése, ha felajánlasz valamit a feliratkozóknak, például egy kupont, vagy egy ingyenes e-könyv letöltést, valamint a felugró ablakok használata is megsokszorozza a feliratkozók számát.

Tippek a hírlevél szerkesztéshez, írásához, küldéshez:

  1. rendszeres időközönként érkezik a címzetthez (hetente – kéthetente),
  2. értékes tartalmat ad, akár a hírlevélbe írott módon, akár a honlapra irányítva a látogatót, ami az olvasóról, az ő szükségleteiről és vágyairól szól,
  3. egy hírlevél egy témáról szól és egy-két képernyőnyi hosszú, mert nagyobb eséllyel olvassák el a rövidebb leveleket, mint az egy hosszút,
  4. legyen az email profin megszerkesztve, helyesírási hibák nélkül és profi designnal html formátumban, monitoron és telefonon egyaránt jól olvashatóan,
  5. használj hírlevél küldő programot, amellyel személyre szabhatod, vagyis a nevén szólítja a címzettet,
  6. az email tárgya és címsora legyen érdekes és figyelem felkeltő,
  7. tartalmazzon egy-két érdekes, informatív képet is (a kép mérete 300-500 pixel, hogy Facebookon, mobilon is jól látható legyen),
  8. hitelességét alátámaszthatja, ha háttér-információkat jelenít meg a cégéről és magáról, ezért érdemes a hírlevél egyik szövegdobozába vagy a láblécbe elhelyezni a teljes cégnevet az elérhetőségekkel.
  9. tedd lehetővé a hírlevélre való feliratkozást az érdekesebb bejegyzések, tartalmak alatt is, ne csak egy helyen,
  10. folyamatosan tölts fel új tartalmat, cikkeket, videókat, képeket a honlapon, hogy a látogatók mindig találjanak érdekességeket.
  11. a hírlevél végén kérd fel valamilyen cselekvésre az olvasót, például az új blogbejegyzés / akciós termék megtekintésére vagy a Facebook-oldal lájkolására,
  12. tartalmazza, hogy honnan jutott hozzá a küldő a címhez, illetve tartalmaz működő leiratkozási lehetőséget.

A hírlevél indításakor a következőket kell mérlegelni:

  • lesz-e elegendő közlendő, új hír, új tartalom, ami a célcsoportot érdekli
  • megvan-e a szükséges emberi erőforrás a hírlevél írásához, kiküldéséhez, a hatékonyság ellenőrzéséhez
  • tartható-e a menetrend (pl. kéthetente küldött hírlevél)
  • megvan-e a szükséges adatvédelmi bejelentkezés, adminisztráció
  • az adatbázis kiépítése hosszú időbe is telik – nem ajánlott vásárolt adatbázissal dolgozni

A 2. típusú hírlevél küldő sorozat esetén hírlevelek kiküldésével a következőképpen automatizálhatod a vásárlási folyamatot:

  1. kimegy az értékesítő levél
  2. az olvasó rákattint a linkre
  3. eljut a weboldalad neki szóló akciós ajánlatához
  4. kitölti a megrendelőlapot és megnyomja megrendelés gombot
  5. eljut a köszönő oldalra
  6. a termék házhozszállítását követően 1-2 hétre rá indítod a következő hírlevél sorozatot…

Hírlevél sorozat esetén aranyszabály, hogy az első 6-7 hírlevél igényes, érdekfeszítő, a feliratkozó problémáját taglaló – megoldó hírlevél legyen, és csak minden 7-8. tartalmazza az ajánlatot.

Profi szövegíróink segítenek a hírlevelek témáinak összegyűjtésében, és megírásában!

Mit tegyünk, hogy a hírleveleink ne a spam mappában landoljanak?

Mi a spam?

A spam ugyebár a kéretlen email. Ha címlistát vásárolsz, és az abban szereplő címekre küldesz emailt, akkor az egyrészt nem jogszerű – mert nem neked engedélyezték az email küldést – a következményeképpen pedig spamnak fognak jelölni, ami azt eredményezi, hogy a szolgáltatók a hírleveled a spam fiókba fogják tenni, netán még le is tiltanak a hírlevél (egyáltalán az email) küldésről.

Ennek elkerülésére több módszer is létezik, de bármelyik hírlevél küldő programot is használod, érdemes a tárhely szolgáltatónak jelezni, hogy mekkora a címlistád és milyen időközönként fogsz hírlevelet küldeni.

Ezen kívül pedig ügyelj a cím adatbázisod karbantartására, vagyis a visszapattanó email címek törléséről. Ugyanis a szolgáltatók ezek mennyiségét is figyelik, és ha túl sok van belőle, akkor ez szintén ahhoz vezet, hogy spam-ként jelölik a leveled.