Online marketing felsőfokon! – Weblapkészítés, internet marketing, kereső optimalizálás
Ügyfélszolgálat: +36 20 236 8400

Google webmester eszközök

Miért és hogyan használjuk a Google webmester eszközöket?

A Webmester eszközöket a webmestereknek találták ki. Talán ez a csúnya név riasztja el a vállalkozók többségét attól, hogy használja.

De neked van webmestered? Mert ha körülnézel, és nem látsz magad körül egy embert, akiről tudod, hogy Ő az, akkor Te vagy az. A magyar honlapok nagy többségénél a webmesteri funkciók egy részét ugyanis kénytelen a honlap tulajdonosa ellátni.

(A rendszergazdád és a honlap fejlesztőd vagy főleg a tárhely szolgáltatód nem feltétlenül a webmestered. Csak akkor, ha megbíztad őket a honlapod folyamatos karbantartásával, és erről ők is tudnak.)

Az első lépés: Igazoljuk oldalunk jogosultságát!

Először a vagy Webhely hozzáadása gombra kattintva adjuk hozzá a weboldalunkat. Utána kövessük az útmutatót: töltsük le és másoljuk fel (ftp-vel) az ellenőrző fájlt a gyökérkönyvtárba. Mihelyt ezt megtettük, csak kattintsunk az Ellenőrzés gombra, és máris hozzáférhetünk honlapunk Webmester Eszközök adataihoz.

Műszerfal

Az igazolást követően végre bejelentkezhetünk a Webmester Eszközökbe, és elkezdhetjük a webhelyünkhöz tartozó adatok vizsgálatát. Elsőként a Műszerfalat (Dashboard) láthatjuk, amely gyors betekintést nyújt a webhelyre vonatkozó információkról, valamint itt találhatjuk meg a Google által küldött új üzenetek is.

Nézzük, mi mindenre jó a Google Webmester eszközök egy weblaptulajdonosnak?

  1. megadhatják az előnyben részesített domainnevet
  2. azonosíthatják a fejlécben és leíró meta tagekben felmerülő problémákat
  3. megnézheted a leggyakoribb lekérdezéseket, amelyekkel a felhasználók elérték a webhelyet
  4. belepillanthatnak, hogyan látja a Googlebot az oldalakat
  5. eltávolíthatják a nem kívánt oldalhivatkozásokat, amelyeket a
  6. Google felhasználhatna a keresési találatokban
  7. értesítést kaphatnak a minőségi irányelvek megsértéséről és
  8. küldhetnek felülvizsgálati kérelmet

Nézzük, hogy a weboldal kiválasztása után milyen lehetőségeink vannak.

  1. Webhely irányítópult,
  2. Webhely üzenetek,
  3. Keresési megjelenés,
  4. Keresési forgalom,
  5. Google index,
  6. Feltérképezés,
  7. Egyéb források.

1. Webhely irányítópult: összefoglalást látunk a többi menüpont adataiból.

2. Webhely üzenetek: Ide érkeznek a Google által küldött üzenetek.

3. Keresési megjelenés:

  • Struktúrált adatok
    Napjainkban a keresők igyekeznek a szemantikus működés felé elmenni. Tehát nem csupán találatokat párosítanak bizonyos kulcsszavakhoz, hanem megpróbálják adott kontextusba helyezni a keresőkifejezést és aszerint hozzá párosítani a találatokat. A strukturált adatmegjelölés tehát nem más, mint a tartalmaink pontosított tálalása a keresők felé. Nem csak egy tartalmat szerepeltetünk a weboldalunkon, hanem megjelöljük a keresőnek, hogy a tartalom egyes részei mit jelölnek. A jelölésekhez némileg módosítani kell az oldalak forráskódját, mert az egyes adatokat meghatározott jelzésekkel kell felcímkézni.
    A  Strukturált adatok menüpont a honlap hibáiról is tájékoztatást nyújt, amelyek megakadályozhatják a bővített kivonatok (vagy más keresési funkciók) megjelenítését. Az itt található hibákat ajánlott mielőbb javítani.
    Javaslom a weblapod fejlesztőjével együtt tekintsd át és bízd meg a javítások, illetve a megfelelő beállítások elvégzésével.
  • Információs kártyák
    Kis kártyák jelennek meg a találatok között, melyek kinézetükkel hívják fel magukra a figyelmet. Jelenleg még csak receptek és filmek esetében működik ez a funkció.
  • Adatkiemelő
    Egérrel felcímkézheted a weboldaladon található adatmezőket. Támogatott adattípusok: cikkek, események, helyi vállalkozások, éttermek, termékek, szoftveres alkalmazások, filmek, tévéműsorok, könyvek.
  • HTML-fejlesztések
    Itt azokat az esetleges hibákat láthatod, amit a Google talált a feltérképezés és indexelés során. Ezeket a hibákat lehetőleg mihamarabb javítsd ki.
  • Accelerated Mobile Pages (Google AMP támogatás):
    Az
    AMP-oldalak olyan weboldalak, amelyek a honlap “lecsupaszított” tehát egyszerűsített verziói, és a Google AMP-gyorsító tárában vannak gyorsító tárazva, amely lehetővé teszi a gyorsabb megjelenítést, betöltődést a mobil eszközökön. Tehát ma már nem elég, hogy egy honlap reszponzív (mobilra optimalizált) legyen, mert amennyiben a honlapszerkesztő egy AMP honlapot is csatol az eredeti honlaphoz, akkor a Google a előrébb rangsorolja azt.

4. Keresési forgalom: Ez az a menüpont, ahol a weblapunk forgalmi adataival kapcsolatban a legtöbb információhoz jutunk.

  • Keresési statisztikák (a legfontosabb menüpont!)
    A Keresési statisztikák arról tájékoztat, milyen gyakran jelenik meg webhelyed a Google keresési eredményeiben. Az adatokat kategóriák szerint szűrheted és csoportosíthatod. A kapott eredményeket a webhely keresésbeli teljesítményének javítására használhatod fel; például:

    • Megnézheted, időben hogyan változik a keresési forgalom, honnan érkezik, illetve hogy legnagyobb valószínűséggel mely keresési lekérdezések hatására jelenik meg az Ön webhelye.
    • Megtudhatja, milyen lekérdezéseket hajtanak végre okostelefonokon, és az eredményeket felhasználhatja a mobileszközök célzása során.
    • Megnézheti, mely oldalai érik el a legmagasabb (és legalacsonyabb) átkattintási arányt a Google keresési eredményeiben.
  • Az Ön webhelyére mutató linkek
    Itt látjuk azokat a hivatkozásokat, amik a weboldalunkra mutatnak. Itt találod a Google által leggyakrabban észlelt horgonyszöveget is, amelyekkel linkelték az adott aloldalt.
  • Belső linkek
    A belső linkek menüpont alatt azokat a linkeket látod, amiket Te helyeztél el a weboldaladon a könnyebb navigáció érdekében. A belső linkekkel a Googlebot számára is jelzést küldesz, hogy az adott aloldal mennyire fontos. Itt arra kell figyelned, ha linkelsz egy adott aloldalt és azt valamiért átnevezed, megszünteted, akkor a rá való hivatkozást is javítanod kell.
  • Kézi műveletek
    Google algoritmusok képesek a legtöbb spam felismerésére, viszont néhányat még nem ismer fel, így ezeket kézi műveletekkel, manuálisan hajtják végre. Itt láthatók az esetleges Google irányelvek megsértése.  A megjelölt webhelyeket hátrébb sorolhatja, a Google, vagy el is távolíthatja a  keresési találatai közül.
  • Nemzetközi célzás
    A felhasználó számára a legrelevánsabb és leghasznosabb webhelyeket jeleníti meg.
  • Mobilos használhatóság
    A mobilbarát webhelyek az online jelenlét kulcsfontosságú részeivé váltak Itt láthatod azokat a hibákat, amelyek javításra szorulnak mobilhasználók megjelenésbeli használhatóságára vonatkozóan.

    • Flash- használat
    • A nézet nincs konfigurálva
    • Fix szélességű nézet
    • A tartalom méretezése nem felel meg a nézetnek
    • Kis betűméret
    • A megérinthető elemek túl közel vannak egymáshoz

    Amennyiben nincs hiba ezt az üzenetet láthatod:

    Nem észleltünk a mobilos használhatósággal kapcsolatos problémákat. (Mindenképpen ellenőrizze az összes webhelyváltozatot.)

5. Google index

  • Indexelési állapot
    Alaphelyzetben a Google által indexelt oldalak számát láthatod.

  • Letiltott források
    Ha itt mást is találsz (keresők által letiltott források), azt a  haladó menüpontban találod. Ezeket ajánlott mihamarabb kijavítanod

  • URL- ek eltávolítása
    Itt két megoldás lehetséges.
    – Ideiglenes eltávolítás: 90 napra lehet kérelmezni az eltávolítást, ezután ismételten megjelenik.
    – Végleges eltávolítás: csak a webhely tulajdonosa végezheti, 404 vagy 410 hibakód megadásával, vagy noindexre állítva jelzed, nem kéred az indexelését.

 

6. A Feltérképezés alatt oldalunk feltérképezési hibáit, statisztikáit találjuk, itt tölthetünk fel külön menüpontban saját webhelytérképet is.

7. Webhelyünk biztonsági problémái, az az igazi, ha ez az oldal minél kevesebb bejegyzést tartalmaz.

8. Egyéb források: a további ajánlott Google eszközök, amivel még több látogatót szerezhetünk weboldalunkra.

 

Tartalmi kulcsszavak – jelenleg nem elérhető

Azokat a leggyakrabban használt kulcsszavakat fogja megjeleníteni, amelyet a Google robotja az oldalunkon való navigálás közben talált. Érdemes szem előtt tartanunk a „váratlanul”, vagyis nem általunk használt kulcsszavakat, amely az oldal feltörését valamint rejtett kulcsszavakkal való tele pakolását jelezheti. Mivel az oldalunkon szerepelő olyan – tevékenységi körükön kívül eső – kulcsszavak, mint pl. Viagra súlyosan veszélyeztethetik a keresőoptimalizálási törekvéseinket, ezért ezeket a problémákat a lehető legrövidebb úton érdemes megoldanunk.

 

Google Analytics: a legprofibb webstatisztikai szoftver. Segítségével megtudhatjuk, hogy:

  • hány látogatónk volt,
  • hány oldal megtekintés,
  • mennyi időt töltöttek a látogatók az egyes oldalainkon
  • melyik oldalunk a legnépszerűbb
  • új látogatók %-os aránya.

Ezeket az adatokat elemezve növelhetjük mind a látogatóink, mind a vásárlóink számát!

 

Webhely felülvizsgálata

A felülvizsgálati kérelem egy olyan kérelem, amelyben a Google-t webhelyének felülvizsgálatára kéri, miután javította az értesítésben azonosított hibákat – aminek eredményeképpen a találati listán esetleg hátrébb sorolta a honlapját a kereső.

Felülvizsgálati kérelem benyújtása:

  1. Jelentkezz be webmesteri fiókodba.
  2. Ellenőrizd a webhely valamennyi verzióját, hogy minden szükséges adat hiánytalanul és pontosan szerepeljen.
  3. Ugorj a Kézi műveletek részhez annak megtekintéséhez, hogy a Google végrehajtott-e már intézkedéseket a webhelyen.
  4. Javítsd ki a webhely problémáit a kézi műveletben leírtak szerint.
  5. Tekintse át a Biztonsági problémákat a Search Console-ban, és keress egyéb lehetséges problémákat a webhelyen.
  6. Kattints a „Felülvizsgálat kérése” lehetőségre, hogy felkéred a Google-t a webhely felülvizsgálatára.