- Kulcsszókutatás
- Domain név kiválasztása
- A webshop működése
- Meta tag-ek
- URL, fejléc, címsor
- Tartalom:
- kategóriák
- termékek
- szöveg és blog
- képek
- videók
- egyéb fájlok, leírások, mellékletek
- Oldaltérkép
- Linképítés
- Statisztika
Kulcsszavak meghatározása
Egy webshopnál minden termék kulcsszó, ráadásul sokszor változik is. Éppen ezért a főbb termékcsoport neveket írjuk össze, majd képezzünk belőle szóösszetételeket.
Pl. az én fő termékem egy webáruház program, akkor ehhez az alábbi kifejezéseket társíthatom:
webáruház, webáruház ár, webáruház olcsón, webáruház program, webáruház program olcsón, webáruház program ár, minőségi webáruház program, stb.. és mindez a webshop kifejezéssel ugyanígy.
Domain név kiválasztása
Mi legyen a domain név: a cég neve, vagy inkább a fő kulcsszó? Régebben célszerű volt a kulcsszavak használata, ma már kevésbé számít, ezért inkább válasszon valami könnyen megjegyezhető, jól hangzó nevet!
A webshop működése
- Legyen gyors a webáruház betöltődése
- Legyen mobilra optimalizált a webshop
Meta tag-ek
Fontos, hogy akár megvásárolja a webáruház programot, akár bérli, teljes hozzáférést kapjon a tárhelyhez és a beállításokhoz! Ehhez mindenképp ragaszkodjon, mert e nélkül nem tudja sem Ön, sem az Ön által megbízott SEO szakember elvégezni a megfelelő beállításokat.
Természetesen minden oldalon be kell állítani a meta címet, meta leírást és a meta kulcsszavakat!
Aloldal url, fejléc, címsor
Ugyanaz, mint amit a weblapoknál írtam: fontos, hogy beszédes URL neveket adjunk az egyes kategóriáknak. Használjunk kötőjelet a szavak között.
Legyen minden oldalnak kiemelt, beszédes címe.
Tartalom
Kategóriák
A kategóriák kialakításánál ügyeljünk arra, hogy a kategóriák neve egyben kulcsszó is legyen.
Fontos, hogy a kategóriák hierarchikusan legyenek kialakítva, azonban 3 alkategória szintnél többet ne használjunk, mert ez megnehezítheti az eligazodást az áruházban.
A termékek
Elterjedt tévhit SEO-s körökben, hogy súlyos hiba, ha ugyanazt a (gyártótól átvett) termékleírást használja minden kisker webshop. Ez önmagában nem baj, mert a Google is tudja, hogy egy kiskereskedőnek nincs energiája minden termékhez saját, egyedi leírást írni. Ellenben baj, ha:
- Nem rendelkezik egy termék részletes leírással (a vevők sem fogják megvenni azt a terméket, aminél nem találnak meg minden műszaki paramétert),
- A leírás nem tartalmazza a termék nevét (csak valami kódot),
- Nincs kép a termékhez.
Szöveg
Ha sikeres webshopot akar, akkor akár tetszik, akár nem, el kell fogadni, hogy a Google immáron a hosszú és érdekes (hasznos) leírásokat jutalmazza. A weboldalon fellelhető összes tartalom hozzájárul a keresőoptimalizálás eredményességéhez. Tehát már nem elég, hogy felrakjuk a termékeket, még külön szöveges oldalakra is szükség van! Erre pl. a következő lehetőségeink vannak:
- Blog, ahová rendszeresen (akár naponta) egy új cikket írunk a termékeink használatáról, illetve közzétesszük, bemutatjuk az új termékeinket. Kommunikáljunk a vásárlóinkkal, adjunk választ a kérdéseikre. A blog bejegyzések terjedelme is fontos tényező, ezért legalább 2000 karakter hosszú legyen, és színesítsük képekkel, amiknél ügyeljünk a kép nevére és az alt tagban szereplő leírására is.
- Termékekhez hozzászólás: adjunk lehetőséget, sőt, egyenesen kérjük meg a vásárlóinkat, hogy írjanak a vásárlás után a termékekről. Ehhez egy moderált hozzászólás modul szükséges, hogy csak a jóváhagyásunk után jelenjen meg a szöveg.
Ugyanez újabb változatban, ha megkérjük a vásárlókat, hogy küldjenek fotót, videót is a termékről, annak használatáról, és ezt tesszük közzé.
A beküldők, hozzászólók között kupont, ajándékutalványt, vásárlási utalványt sorsolhatsz ki. - Tegyünk fel videókat, amiben bemutatunk egy terméket, a csomagolását és az összeszerelését.
Webshopnál hatósági előírás a vásárlók megfelelő tájékoztatása. Használd ki, és ne csak egy sablonszöveget írj, hanem ténylegesen is legyen egy megfelelő Bemutatkozó oldalad, ahol részletesen bemutatod a céged, a termékeid és a szolgáltatásaid.
Képek és videók kereső optimalizálása
Egyéb szöveges tartalom, pdf fájlok kereső-optimalizálása
A pdf formátumú használati útmutatóknak és egyéb fájlok használatának vannak előnyei és hátrányai is.
Előnyei:
- a keresők is látják a tartalmukat,
- a látogatók letölthetik és akár offline is olvashatják, nézhetik a tartalmukat,
- könnyen nyomtathatók.
Hátránya, hogy általában nem tartalmaznak navigációs linkeket, így ha valaki a keresőből nyitja meg, elolvassa, majd a vissza gomb megnyomásával – a webshopot kihagyva – visszatér a keresőbe. Ezt elkerülendő érdemes egy a pdf tartalmával megegyező html oldalt is készíteni a keresők számára, a pdf letöltési linkjére pedig nofollow tagot tenni, mert akkor a html oldalt fogja mutatni a kereső, ahonnan már letöltheti a pdf-et a látogatónk.
Oldaltérkép
Fontos a Google számára készített XML oldaltérkép elhelyezése és feltöltése a webmester eszközökbe, mert ez segíti a Google robotok számára az indexelést.
Linképítés
Erről a Kereső optimalizálás leírásában találsz hasznos információt, valamint érdemes regisztrálni a Google helyekbe, amiről a Közösségi oldalak leírásánál olvashatsz.
Látogatói statisztika
A legjobb statisztikai program a Google Analytics, amely segítségével a következő információkat tudhatjuk meg:
- Új látogatók száma
- Visszatérő látogatók száma és aránya
- Oldal/látogató – azt mutatja meg, hogy egy látogató átlagosan hány oldalt tekint meg
- A látogatások átlagos időtartama
- Visszafordulási arány – azt mutatja meg, hogy hányan vannak azok, akik a webáruházba érkezést követően szinte azonnal visszatérnek a keresőbe. Ez talán a legrosszabb, ami történhet, mivel ilyenkor arra következtet a Google, hogy az adott keresési kifejezés esetén a felhasználó nem találta meg azt, amit keresett az áruházban, ezért az adott találat nem elég releváns, melynek következtében nem fog jobb pozícióba kerülni.