Hiába sikerül előkelő helyet elérni a találati listában, a látogatók a kulcsszóra keresve nem azt találják, amit keresnek. A siker kulcsa a megfelelő kulcsszavak kiválasztása.
A kicsit is tapasztaltabbak nem csak egy-egy szóra keresnek, hanem egyből kifejezéseket, szókapcsolatokat használnak, hogy minél hamarabb megtalálják a legrelevánsabb oldalakat. Nem nehéz rájönni, hogy milyen szándékkal keres valaki: csak tájékozódik, vagy komoly vásárlási szándéka van. Például, ha valaki a „kerti szivattyú olcsón” vagy “profi fotós kecskeméten” keresőszavakat használja, valószínűleg nem csupán érdeklődik, hanem a legjobb áron akar szivattyút találni, illetve a legjobb kecskeméti fotóst keresi.
A kereső optimalizálást azoknak a kulcsszavaknak a meghatározásával kezdjük, amelyekre keresve szeretnénk, hogy a mi weboldalunk legyen a Google találati listájának az elején. A kulcsszavak meghatározásánál 1-2-3 szóból álló kulcsszavakra gondolj.
A kulcsszavak kiválasztásának a menete
1. Első lépésben el kell dönteni, hogy csak a főoldalra akarsz-e optimalizálni, vagy az aloldalakra is? Ha webshopod van, illetve több terméked, akkor írd össze a termék kategóriákat, illetve a honlapod oldalainak témaköreit!
2. Írd össze a kulcsszó ötleteidet az előbb meghatározott kategóriákra bontva. Vagyis írd össze a termékeid, szolgáltatásaid, és mindazokat a szavakat, amik az ügyfeleid problémáit és annak megoldását jelentik a kategóriáknak megfelelően! Pl. női fehérnemű üzleted van, amiben bugyit, melltartót és harisnyát árulsz, akkor ami eszembe jut:
- Általános kulcsszavak, amikkel a főoldalt célozzuk: fehérnemű, női fehérnemű, szexi fehérnemű, sexi fehérnemű, sexy fehérnemű, fehérnemű ár, fehérnemű olcsón
- A bugyi oldalt célozva: bugyi, tanga, női bugyi, bugyi akció, bugyi ár, szexi tanga…
- És már kitaláltad, a harisnya oldalt célozva: női harisnya, combfix, nylon harisnya, szexi harisnya, harisnya kötő, stb.
A lista nem teljes, de a cél látszik: az első, általános kulcsszavakra a főoldalt célozzuk meg a kereső optimalizálással, a többi kulcsszóval pedig már egyből az adott oldalakat. Ebből is látszik, hogy a kulcsszavak legyenek relevánsak az adott oldal tartalmával!
3. Nézd meg a szinonima szótárt, és írd a listádhoz az első pontban felírt szavak mellé azok szinonimáit is.
4. Használd a Google Adwords Kulcsszótervezőjét.
Írd be az eddig összegyűjtött kulcsszavakat, finomítsd a keresést hely és nyelv szerint. Nézd meg, válogasd ki és írd a listádhoz azokat a javaslatokat, amiket a Google ad. Ezek közül sok nagyon jó ötlet lesz, remekül használható később. Ami nem releváns, vagyis nem illeszkedik a tevékenységi körödhöz, azokat hagyd figyelmen kívül.
5. Írd a listádra a kulcsszavak ragozott alakjait is! Pl. esküvői fotós budapest –> esküvői fotós budapesten.
6. Nézd meg a Google webmester eszközökben, hogy a honlapod milyen találatokra jött eddig elő!
7. Mutasd meg a listát egy SEO szakembernek! – pl. nekünk. Valószínűleg lesz hozzá néhány hasznos javaslatunk.
8. Teszteld a kulcsszavakat. Írd be a Google keresőbe egyenként az összegyűjtött kulcsszavakat. Ha a keresőben eredményül kapott oldalak másról szólak, mint a te honlapod, akkor valószínűleg törölheted az adott szót a listáról.
Miután megvannak a kulcsszavak, jöhet az érdemi munka, a KERESŐ OPTIMALIZÁLÁS!