Honlap specifikáció,
avagy hogyan készíttessen weblapot egy cégvezető?
A jó cégvezető tudja, hogy mennyire fontos az értékesítéshez és vevőszerzéshez a reklám, az innováció és a folyamatos megújulás. Mindehhez elengedhetetlen az online jelenlét és egy modern honlap.
Ugye a honlapjával pénzt akar keresni?
Bevételekhez jutni? Vagy csak nézegetni akarja? Ha válasza az előbbi, megtalálta a megoldást!
Egy üzleti célú weboldal elkészítésének a célja sokféle lehet:
- a látogatók számának növelése,
- hírlevélre feliratkozás,
- a bevételeinek a növelése,
- esetleg a költségeinek csökkentése.
Egy weboldal megtervezése során kedves ügyfeleinkkel a következő kérdéseket beszéljük át:
1. A cég megismerése, helyzetfelmérés: új honlap, vagy meglévő módosítása?
2. A honlap céljának és célcsoportjának meghatározása; piackutatás, SWOT analízis
3. A honlap felépítésének és elrendezése megbeszélése:
- menük,
- design (színek, logó, képek),
- tartalom, adatbázis,
- funkciók (űrlapok, szavazás, hírlevél, admin, blog, stb.).
4. A honlap elkészítésének módja (pl. html+css, wordpress, drupal);
5. Közösségi oldalakon való jelenlét;
6. Internet marketing és keresőoptimalizálás.
Amikor egy cégvezető elhatározza, hogy csináltat egy honlapot, akkor általában szól az informatikus ismerősének és mondja neki, hogy komám, eldöntöttem, kell egy honlap. Lehet, hogy egy évig agyalt rajta, mire rászánta magát, de a céges weboldal legyen kész egy hét múlva és olcsó legyen.
Aztán amikor készül a honlap, legalább 3-szor meggondolja magát és menet közben kér bele 15 módosítást – persze a határidő és az ár ne változzon!
Ezért ha kicsit is úgy érzi, hogy igazak Önre a fenti megállapítások, akkor az alábbi javaslatok Önnek szólnak!
Mielőtt felveszi a kapcsolatot az informatikussal, végezze el az alábbi lépéseket:
- a jelenlegi helyzet felmérése
- a weblap céljának meghatározása
- használt eszközök, a leendő oldal funkcióinak meghatározása
- a design meghatározása:
– színek,
– logó (van-e, ha nincs terveztetni kell!),
– elrendezés,
– képek, fotók. - technikai részletek
- kérjen 3 árajánlatot.
1. A jelenlegi helyzet felmérése
Leírja a cégvezetőknek, a marketingeseknek, lényegében minden érdeklődőnek, hogy miről fog szólni a projekt.
Helyzetfelmérés:
– Meglévő oldal átalakítása? Ha igen, fel kell mérni a kiindulási állapotot. Itt le kell írni az ügyfél problémáit, mik azok a pontok, amik elavultak, amiktől megszabadulna. Szükséges ki kell emelni azokat a részeket, amelyek megtartását szeretné az ügyfél. Ezek a legtöbb esetben arculati elemek, színek szoktak lenni.
– Új honlap készítése.
2. Célok meghatározása
A weblap célja lehet:
– új vevők szerzése, vonzása,
– értékesítés (ekkor meggondolandó egy webáruház program!),
– ügyfélszolgálat, prospektus weblap,
– stb…
3. Használt eszközök, a leendő oldal funkcióinak meghatározása
A következő fejezet szóljon az ügyféllel egyeztetett, és az ezen felül szükséges funkciókról. Mindegyik funkció mellett legyen egy kisebb leírás, melyből kiderül, miért van rá szükség, mit fog csinálni.
Az egyedi fejlesztésekről szóló részben ne csak az egyedileg fejlesztett modulokra, programrészekre gondoljunk, hanem itt írjuk le a megjelenést is. Itt kell hivatkozni a drótvázra (wireframe), bemutatni az oldal felépítését, az arculati elemeket. Ha elkészült, részletesen be lehet mutatni a teljes weboldal tervet is.
4. Technikai részletek
Ezt az informatikussal fogja egyeztetni:
– domain regisztráció,
– tárhely bérlet,
– a weblap elkészítésének a módja, CMS rendszerek, pl. WordPress, Joomla, Drupal.
Javaslom, hogy ragaszkodjon a fenti rendszerek valamelyikéhez, mert akkor könnyen karbantartható és frissíthető lesz a weboldala.
5. Design
Van-e már kialakult design a cégnél? Van-e logójuk, névjegykártyájuk? Mindenképpen használjon a különböző marketing eszközökön egységes színvilágot, betűtípust, grafikát.
Ha Ön pénzt akar keresni az Interneten, kérje tanácsainkat!