Online marketing felsőfokon! – Weblapkészítés, internet marketing, kereső optimalizálás
Ügyfélszolgálat: +36 20 236 8400

Webáruházak keresőoptimalizálása

  1. Kulcsszókutatás
  2. Domain név kiválasztása
  3. A webshop működése
  4. Meta tag-ek
  5. URL, fejléc, címsor
  6. Tartalom:
    • kategóriák
    • termékek
    • szöveg és blog
    • képek
    • videók
    • egyéb fájlok, leírások, mellékletek
  7. Oldaltérkép
  8. Linképítés
  9. Statisztika

 

Kulcsszavak meghatározása

Egy webshopnál minden termék kulcsszó, ráadásul sokszor változik is. Éppen ezért a főbb termékcsoport neveket írjuk össze, majd képezzünk belőle szóösszetételeket.

Pl. az én fő termékem egy webáruház program, akkor ehhez az alábbi kifejezéseket társíthatom:

webáruház, webáruház ár, webáruház olcsón, webáruház program, webáruház program olcsón, webáruház program ár, minőségi webáruház program, stb.. és mindez a webshop kifejezéssel ugyanígy.

 

Domain név kiválasztása

Mi legyen a domain név: a cég neve, vagy inkább a fő kulcsszó? Régebben célszerű volt a kulcsszavak használata, ma már kevésbé számít, ezért inkább válasszon valami könnyen megjegyezhető, jól hangzó nevet!

 

A webshop működése

  • Legyen gyors a webáruház betöltődése
  • Legyen mobilra optimalizált a webshop

 

Meta tag-ek

Fontos, hogy akár megvásárolja a webáruház programot, akár bérli, teljes hozzáférést kapjon a tárhelyhez és a beállításokhoz! Ehhez mindenképp ragaszkodjon, mert e nélkül nem tudja sem Ön, sem az Ön által megbízott SEO szakember elvégezni a megfelelő beállításokat.
Természetesen minden oldalon be kell állítani a meta címet, meta leírást és a meta kulcsszavakat!

 

Aloldal url, fejléc, címsor

Ugyanaz, mint amit a weblapoknál írtam: fontos, hogy beszédes URL neveket adjunk az egyes kategóriáknak. Használjunk kötőjelet a szavak között.

Legyen minden oldalnak kiemelt, beszédes címe.

 

Tartalom

Kategóriák

A kategóriák kialakításánál ügyeljünk arra, hogy a kategóriák neve egyben kulcsszó is legyen.
Fontos, hogy a kategóriák hierarchikusan legyenek kialakítva, azonban 3 alkategória szintnél többet ne használjunk, mert ez megnehezítheti az eligazodást az áruházban.

A termékek

Elterjedt tévhit SEO-s körökben, hogy súlyos hiba, ha ugyanazt a (gyártótól átvett) termékleírást használja minden kisker webshop. Ez önmagában nem baj, mert a Google is tudja, hogy egy kiskereskedőnek nincs energiája minden termékhez saját, egyedi leírást írni. Ellenben baj, ha:

  • Nem rendelkezik egy termék részletes leírással (a vevők sem fogják megvenni azt a terméket, aminél nem találnak meg minden műszaki paramétert),
  • A leírás nem tartalmazza a termék nevét (csak valami kódot),
  • Nincs kép a termékhez.

Szöveg

Ha sikeres webshopot akar, akkor akár tetszik, akár nem, el kell fogadni, hogy a Google immáron a hosszú és érdekes (hasznos) leírásokat jutalmazza. A weboldalon fellelhető összes tartalom hozzájárul a keresőoptimalizálás eredményességéhez. Tehát már nem elég, hogy felrakjuk a termékeket, még külön szöveges oldalakra is szükség van! Erre pl. a következő lehetőségeink vannak:

  • Blog, ahová rendszeresen (akár naponta) egy új cikket írunk a termékeink használatáról, illetve közzétesszük, bemutatjuk az új termékeinket. Kommunikáljunk a vásárlóinkkal, adjunk választ a kérdéseikre. A blog bejegyzések terjedelme is fontos tényező, ezért legalább 2000 karakter hosszú legyen, és színesítsük képekkel, amiknél ügyeljünk a kép nevére és az alt tagban szereplő leírására is.
  • Termékekhez hozzászólás: adjunk lehetőséget, sőt, egyenesen kérjük meg a vásárlóinkat, hogy írjanak a vásárlás után a termékekről. Ehhez egy moderált hozzászólás modul szükséges, hogy csak a jóváhagyásunk után jelenjen meg a szöveg.
    Ugyanez újabb változatban, ha megkérjük a vásárlókat, hogy küldjenek fotót, videót is a termékről, annak használatáról, és ezt tesszük közzé.
    A beküldők, hozzászólók között kupont, ajándékutalványt, vásárlási utalványt sorsolhatsz ki.
  • Tegyünk fel videókat, amiben bemutatunk egy terméket, a csomagolását és az összeszerelését.

Webshopnál hatósági előírás a vásárlók megfelelő tájékoztatása. Használd ki, és ne csak egy sablonszöveget írj, hanem ténylegesen is legyen egy megfelelő Bemutatkozó oldalad, ahol részletesen bemutatod a céged, a termékeid és a szolgáltatásaid.

Képek és videók kereső optimalizálása

Egyéb szöveges tartalom, pdf fájlok kereső-optimalizálása

A pdf formátumú használati útmutatóknak és egyéb fájlok használatának vannak előnyei és hátrányai is.
Előnyei:

  • a keresők is látják a tartalmukat,
  • a látogatók letölthetik és akár offline is olvashatják, nézhetik a tartalmukat,
  • könnyen nyomtathatók.

Hátránya, hogy általában nem tartalmaznak navigációs linkeket, így ha valaki a keresőből nyitja meg, elolvassa, majd a vissza gomb megnyomásával – a webshopot kihagyva – visszatér a keresőbe. Ezt elkerülendő érdemes egy a pdf tartalmával megegyező html oldalt  is készíteni a keresők számára, a pdf letöltési linkjére pedig nofollow tagot tenni, mert akkor a html oldalt fogja mutatni a kereső, ahonnan már letöltheti a pdf-et a látogatónk.

 

Oldaltérkép

Fontos a Google számára készített XML oldaltérkép elhelyezése és feltöltése a webmester eszközökbe, mert  ez segíti a Google robotok számára az indexelést.

 

Linképítés

Erről a Kereső optimalizálás leírásában találsz hasznos információt, valamint érdemes regisztrálni a Google helyekbe, amiről a Közösségi oldalak leírásánál olvashatsz.

 

Látogatói statisztika

A legjobb statisztikai program a Google Analytics, amely segítségével a következő információkat tudhatjuk meg:

  • Új látogatók száma
  • Visszatérő látogatók száma és aránya
  • Oldal/látogató – azt mutatja meg, hogy egy látogató átlagosan hány oldalt tekint meg
  • A látogatások átlagos időtartama
  • Visszafordulási arány – azt mutatja meg, hogy hányan vannak azok, akik a webáruházba érkezést követően szinte azonnal visszatérnek a keresőbe. Ez talán a legrosszabb, ami történhet, mivel ilyenkor arra következtet a Google, hogy az adott keresési kifejezés esetén a felhasználó nem találta meg azt, amit keresett az áruházban, ezért az adott találat nem elég releváns, melynek következtében nem fog jobb pozícióba kerülni.