Email marketing, listaépítés, hírlevél küldés
Naponta tucatjával kapjuk a spam-eket, amiket egyből törlünk. Sokan feliratkoznak hírlevélre, de ha nem elég érdekes a téma, az első néhány sor elolvasása után töröljük. Ha túl sok hírlevelet kapunk, olvasás nélkül töröljük és leiratkozunk…
Tehát érdemes energiát fektetni hírlevelek írásába és küldésébe?
A válasz nem egyértelmű. Az is kérdés, miről akarod tájékoztatni a feliratkozókat.
- Ha könnyen össze tudsz állítani hetente egy csokorra való hírt vagy újdonságot, akkor bátran bele lehet vágni a hírlevelezésbe.
- Ha néhány terméked van, amit el szeretnél adni, arra is megfelelő módszer egy fix hírlevél-sorozat kiküldése.
- Ha webáruházat üzemeltetsz, akkor mindenképp érdemes 1-2 hetente kiküldeni az akciós ajánlataid.
És itt tisztázni kell, hogy a hírlevélnek két típusa van:
- A heti újdonságokat, akciókat közlő hírlevél, Ekkor a hírlevél tartalma mindig az aktualitásról szól, folyamatosan, hetente írod és küldöd őket.
- Az előre megírt hírlevél-sorozat. Ekkor ugyanazt a hírlevél sorozatot kapja minden feliratkozó, és neked csak egyszer kell megírnod a hírleveleket, amik célja néhány termék eladása. Ekkor 10-20 hírlevelet írsz meg (de akár több levélsorozatot is), amit egy autoresponder programmal tudsz kiküldeni.
A látogatók többsége nem azért érkezik a honlapodra, hogy azonnal vásároljon, hanem azért, hogy tájékozódjon az adott témában, vagyis információkat gyűjtsön. Ha hagyod őket elmenni, a többségük soha nem tér vissza, míg ha később megkeresed őket egy csábító ajánlattal, akkor a vevőddé teheted az illetőt.
Listaépítés, e-mail adatbázis
Tehát mindenképp érdemes elkérni a nevüket (legalább a keresztnevüket) és az email címüket. Hiszen egy jó hírlevél a nevén szólítja meg az olvasóját.
Egy hírlevél indítása a feliratkozók gyűjtésével, azaz címlista építéssel kezdődik. Ne csak annyit írj, hogy “Kérjük iratkozzon fel a hírlevelünkre”, hanem indokold meg, miért érdemes feliratkozni és mire számíthatnak, milyen előnyökkel, illetve milyen információkkal szolgálsz olvasóidnak.
Sokkal hatékonyabb lesz a feliratkozók gyűjtése, ha felajánlasz valamit a feliratkozóknak, például egy kupont, vagy egy ingyenes e-könyv letöltést, valamint a felugró ablakok használata is megsokszorozza a feliratkozók számát.
Tippek a hírlevél szerkesztéshez, írásához, küldéshez:
- rendszeres időközönként érkezik a címzetthez (hetente – kéthetente),
- értékes tartalmat ad, akár a hírlevélbe írott módon, akár a honlapra irányítva a látogatót, ami az olvasóról, az ő szükségleteiről és vágyairól szól,
- egy hírlevél egy témáról szól és egy-két képernyőnyi hosszú, mert nagyobb eséllyel olvassák el a rövidebb leveleket, mint az egy hosszút,
- legyen az email profin megszerkesztve, helyesírási hibák nélkül és profi designnal html formátumban, monitoron és telefonon egyaránt jól olvashatóan,
- használj hírlevél küldő programot, amellyel személyre szabhatod, vagyis a nevén szólítja a címzettet,
- az email tárgya és címsora legyen érdekes és figyelem felkeltő,
- tartalmazzon egy-két érdekes, informatív képet is (a kép mérete 300-500 pixel, hogy Facebookon, mobilon is jól látható legyen),
- hitelességét alátámaszthatja, ha háttér-információkat jelenít meg a cégéről és magáról, ezért érdemes a hírlevél egyik szövegdobozába vagy a láblécbe elhelyezni a teljes cégnevet az elérhetőségekkel.
- tedd lehetővé a hírlevélre való feliratkozást az érdekesebb bejegyzések, tartalmak alatt is, ne csak egy helyen,
- folyamatosan tölts fel új tartalmat, cikkeket, videókat, képeket a honlapon, hogy a látogatók mindig találjanak érdekességeket.
- a hírlevél végén kérd fel valamilyen cselekvésre az olvasót, például az új blogbejegyzés / akciós termék megtekintésére vagy a Facebook-oldal lájkolására,
- tartalmazza, hogy honnan jutott hozzá a küldő a címhez, illetve tartalmaz működő leiratkozási lehetőséget.
A hírlevél indításakor a következőket kell mérlegelni:
- lesz-e elegendő közlendő, új hír, új tartalom, ami a célcsoportot érdekli
- megvan-e a szükséges emberi erőforrás a hírlevél írásához, kiküldéséhez, a hatékonyság ellenőrzéséhez
- tartható-e a menetrend (pl. kéthetente küldött hírlevél)
- megvan-e a szükséges adatvédelmi bejelentkezés, adminisztráció
- az adatbázis kiépítése hosszú időbe is telik – nem ajánlott vásárolt adatbázissal dolgozni
A 2. típusú hírlevél küldő sorozat esetén hírlevelek kiküldésével a következőképpen automatizálhatod a vásárlási folyamatot:
- kimegy az értékesítő levél
- az olvasó rákattint a linkre
- eljut a weboldalad neki szóló akciós ajánlatához
- kitölti a megrendelőlapot és megnyomja megrendelés gombot
- eljut a köszönő oldalra
- a termék házhozszállítását követően 1-2 hétre rá indítod a következő hírlevél sorozatot…
Hírlevél sorozat esetén aranyszabály, hogy az első 6-7 hírlevél igényes, érdekfeszítő, a feliratkozó problémáját taglaló – megoldó hírlevél legyen, és csak minden 7-8. tartalmazza az ajánlatot.
Profi szövegíróink segítenek a hírlevelek témáinak összegyűjtésében, és megírásában!
Mit tegyünk, hogy a hírleveleink ne a spam mappában landoljanak?
Mi a spam?
A spam ugyebár a kéretlen email. Ha címlistát vásárolsz, és az abban szereplő címekre küldesz emailt, akkor az egyrészt nem jogszerű – mert nem neked engedélyezték az email küldést – a következményeképpen pedig spamnak fognak jelölni, ami azt eredményezi, hogy a szolgáltatók a hírleveled a spam fiókba fogják tenni, netán még le is tiltanak a hírlevél (egyáltalán az email) küldésről.
Ennek elkerülésére több módszer is létezik, de bármelyik hírlevél küldő programot is használod, érdemes a tárhely szolgáltatónak jelezni, hogy mekkora a címlistád és milyen időközönként fogsz hírlevelet küldeni.
Ezen kívül pedig ügyelj a cím adatbázisod karbantartására, vagyis a visszapattanó email címek törléséről. Ugyanis a szolgáltatók ezek mennyiségét is figyelik, és ha túl sok van belőle, akkor ez szintén ahhoz vezet, hogy spam-ként jelölik a leveled.