avagy hogyan legyen sok látogatód?
A Google előnyben részesíti azokat a weboldalakat, amelyeken rendszeresen új hírek, információk jelennek meg. Erre a legjobb módszer egy szakmai blog.
Mi a blog?
Ha rövid választ akarok adni erre a kérdésre, akkor egy internetes napló. Bármit és bármikor írhatunk benne és a publikálhatjuk az interneten. Segítségével adott témakörben kifejthetjük és megismertethetjük olvasóinkkal a véleményünket.
A blogok fajtái
Többféle típust különíthetünk el:
– személyes: általában ezeket egy ember írja és a saját érzéseit, véleményeit és a vele történt eseményeket írja le.
– hobbi: adott személy vagy személyek a hobbijukról írnak cikkeket, véleményeket, tapasztalatokat. Ilyenek például: számítógépes játék, fotózás, főzés, stb..
– szakmai: a blogoló a szakmájáról oszt meg tanulságos és érdekes cikkeket.
– céges : adott cég kezd el blogot írni, azért hogy az emberek megismerjék őket és hogy kiépítsenek egy bázist, akik rendszeresen visszatérő olvasói lesznek a blognak.
– közösségi: jellemzően többen írják és osztják meg tapasztalataikat.
– egyéb: elmélkedő, hír, tematikus, stb..
Mi lehet a célja egy üzleti blognak?
1. Szakmai ismertség megteremtése, PR
Ebben az esetben a blog lehet egyszerű hírblog is, ami a szakmai eseményekről, a szakmához kapcsolódó történésekről szól, azaz létrejöhet egy olyan szakmai blog, amit mindenki látogat, aki az adott terület iránt érdeklődik, egyfajta tematikus gócpont jön létre, ilyen például a perfekt.blog.hu.
Egy sikeres blog növeli a blogot író személy vagy cég hírét is, tehát jó reklám. Ráadásul ha terméket vagy szolgáltatást akarunk eladni, akkor azt könnyebb megtenni, ha már kiépítettük a bizalmat.
2. Látogatószerzés, látogatottságnövelés
Az igényes, hasznos, tartalmas blog vonzza a látogatókat. Ha új weblapot készítünk, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy blogot is indítsunk rajta. Igaz sok munkával jár, de ha jól csináljuk, akkor többszörösen is megéri. Növekedni fog a blog látogatottsága és vele együtt a weblap-é is, és a keresőkben is előrébb kerülünk.
Egy jól megírt blog összegyűjti az azonos érdeklődési körbe tartozó olvasókat, akik jó eséllyel a vásárlóink lesznek.
3. Kapcsolattartás a leendő és a régi ügyfelekkel
A blog kiválóan alkalmas arra, hogy az oldalunkra éppen csak betévedt látogató, a vásárlás előtt álló érdeklődő és a régi ügyfelek felé is kommunikáljunk. Az üzleti blog tartalma a cégről, a termékekről, a céges eseményekről is szólhat, de tartalmazhat szakmai anyagokat, személyes véleményeket, tartalomajánlókat, riportokat – ebben a formában igen változatos kommunikációt tesz lehetővé, ha szem előtt tartjuk, milyen sokrétű funkciót kell ellátnia a blognak.
4. Piackutatás, igényfelmérés
Készíthetünk blogot csak piackutatási céllal is. Ilyenkor a blog arra szolgál, hogy megszólítsuk a célközönséget, felmérjük, milyen igényeik vannak, milyen témák érdeklik őket, illetve kapcsolódóan egy új terméket is be lehet vezetni. Ezt a blogot a kutatás végén le lehet zárni, de akár fenntarthatjuk további termékfejlesztés céljára is. Mivel a blogoknál a felhasználók azonnal vissza tudnak jelezni, hozzá tudnak szólni, ezért gyorsan szerezhetünk számunkra hasznos információkat.
5. Termékbevezetés
A blog a termékbevezetés eszköze is lehet. Ilyenkor a blog csak alkalmilag létezik és részben az igényfelmérés feladatkörét is ellátja. A termékbevezetés idején rendszeres kommunikációt tesz lehetővé az ügyfelek felé, és lehetőséget nyújt a termék továbbfejlesztésére, a kampány elemeinek finomítására, valamint arra is, hogy az érdeklődőket bevonjuk a termékfejlesztés folyamatába.
6. Kereső optimalizálás segítése
Jó pozícióhoz a Google találati listáján rendszeresen frissülő, minőségi tartalom kell, ugyanis jelenleg a weboldal szöveges tartalma a keresőoptimalizálás alapja. Ezért blog íráskor a következőkre kell odafigyelnünk:
– tegyünk képeket is egy-egy bejegyzésbe (lásd képek keresőptimalizálása),
– használjuk a bejegyzésben a kulcsszavakat.
Közösségi oldalak és a blog
Ha kész vagy a cikkel, akkor minden esetben posztold ki a Facebookra, Google Plusra, Twitterre, Instagramra és a többi közösségi csatornára. Segítségükkel nagyon gyorsan sok embert érhetsz el. Sikeres blog alapja a folyamatos közösségi jelenlét. Ráadásul ingyenes.
Több látogatót és profitot szeretnél?
Ismert szeretnél lenni, de nincsen napi 1 órád a gép előtt ülni?
Mi segítünk, illetve megcsináljuk helyetted:
- Célcsoport meghatározása
- Online marketing stratégia megtervezése
- Facebook kampány tervezése, kezelése
- Facebook oldalad kialakítása, kezelése
- Instagram fiók létrehozása, kezelése
- Blog készítés, írás
- heti 5-15 Facebook poszt
- Hozzászólások, üzenetek kezelése
- Heti eredmények kiértékelése
- Konkurencia elemzés online platformokon
Témaválasztás és gyakoriság
Sikeres blog készítés egyik biztos módja, ha te szállítod a legújabb híreket. Az emberek nem a már ezerszer átbeszélt, leírt dolgokra kíváncsiak, hanem az éppen aktuális trendekre, eseményekre. Első körben fókuszáljunk ezekre.
Közben a közösségi oldalakon és a blogunkon is érkeznek majd hozzászólások, kérdések, amikre ha kellően odafigyelünk, akkor irányt adnak az olvasóinkat leginkább érdeklő témakör iránt. Minden beérkező kérdésre érdemes egy külön blogbejegyzésben válaszolni.
Kommentelési lehetőség
Ahhoz, hogy a blog megteljen élettel szükségünk van arra, hogy a látogatók el tudják mondani a véleményüket egy blogbejegyzés kapcsán vagyis tudjanak kommentelni. Ez ma már alapvető funkció blog esetében. Javaslom, hogy regisztrációhoz kösd a kommentelést és naponta nézz rá a hozzászólásokra, hogy kiszűrhesd és letilthasd a trollokat.
Szövegírás
Találj ki egy jó címet
Abból indulj ki, hogy a lehetséges vevőt csak és kizárólag saját maga érdekli, a saját problémája, a saját gondja, melyre KERESI a választ, a MEGOLDÁST. Ezért fel kell keltened a FIGYELMÉT, hogy egyáltalán elolvassa a blogod, ami a jó cím választással kezdődik.
Tartalom
A problémák leírásával kezdjük, amellyel „küzd” a lehetséges vevő. Ezt gyakran kérdő mondat formájában is megfogalmazhatjuk, pl. Nincs elég látogatód a honlapodon?
A probléma megfogalmazása után fel kell kelteni az olvasóban a vágyódást: A szomszéd fűje zöldebb? Szeretnéd ha csodálatos, szép, dús pázsitod lenne? Márkás divatos cuccok féláron? stb.
Vagyis arról írj, hogy mit nyújt a terméked vagy a szolgáltatásod a kedves vevőjelöltnek, mégpedig úgy, hogy az érzelmekre is hasson. Ugyanis az emberek elsődlegesen érzelmi alapon döntenek, utána racionalizálják, logikailag is felépítve érzelmi döntéseiket. De első az érzelem!
A szövegben vezesd le, hogy mi lesz a vevő haszna, előnye, ha megvásárolja a terméked. Összehasonlíthatod más termékekkel, esetleg a konkurensével. Írj a terméked tulajdonságairól, és mutasd be az előnyeit, hogyan profitál belőle a vevő! Lehet, hogy az Te terméked messze magasan jobb, kiválóbb, mint a konkurensé. Ezt egy blogban bátran megteheted, csak arra ugyelj, hogy ne ócsárold, mert az visszaüt! (Csak összehasonlítunk!)
A végén pedig tudatosítani kell az olvasóval, hogy mit várunk tőle?! Pl. udvariasan kérjük fel, hogy rendeljen, próbálja ki a szolgáltatásunkat, vagy iratkozzon fel a hírlevelünkre.
Ha valamilyen akciót promótálsz, akkor szabj határidőt az ajánlat érvényességére. Érdemes azt is hozzátenni, hogy mitől esik el a kedves érdeklődő, ha nem használja a terméked, ez plusz lökést adhat a vásárláshoz.
Blogbejegyzés szövegírási szabályai
- Ha megvan a téma, válassz ki 1-3 kulcsszót, amire szeretnéd, hogy megtalálják a cikked.
- Egy blogbejegyzés 1.000 – 4.000 karakter hosszú legyen (legalább ezer, hogy a Google figyelembe vegye, de ha túl hosszú, és nem elég lebilincselő, akkor nem olvassák el).
- Tagold bekezdésekre, és minden bekezdésben szerepeljenek a kulcsszavak (ne izgasson a szóismétlés, ha ott akarsz lenni a Google találati lista elején). Használj külön alcímeket is a bekezdések elején, amikben szerepeljen egy-egy kulcsszavad.
- Az alcímeket jelöld címsor 2 -ként.
- A szöveget az újságírás legfontosabb szabálya szerint építsd fel: az első bekezdés legyen a legérdekesebb, és az utolsó a legkevésbé érdekes, mert így tudod a legtöbb olvasót szerezni és megtartani.
- Érdekes szöveget írj. Olyat, ami érdekli az embereket, ami hasznos információt ad a látogatóidnak pontosan abban a témában, ami az adott cikk kulcsszava.
- Saját szöveget írj, vagy idézz a forrást is megjelölve.
- Minden bejegyzésbe tegyél pár képet is! Ügyelj a képek fájlneveire, mégpedig úgy, hogy a kulcsszavakról nevezd el a fotókat, használj alt tag-et (kép leírást), akkor a Google is beindexeli. Az emberek sokkal szívesebben olvasnak el egy cikket, amiben ábrák, fotók is vannak, és szellősen van szedve, mint egy csupa szöveget.
A képek mindig jogtiszták legyenek, lehetőleg a sajátjaid!. - Egy blogbejegyzésben mindig csak egy témáról írj!
- Használj belső linkeket. Vagyis ha a szövegben van egy olyan téma, amiről egy másik oldalon már írtál, akkor lehetőleg a másik oldal kulcsszavára ültess rá egy linket, ami arra az oldalra mutat. Hosszú távon meg fogsz lepődni, mekkora erőt képes ez adni a keresési eredményeidnek!
- Használj külső linkeket. Ne félj minél érettebb és meghatározóbb honlapokra hivatkozni. Linkeld is be őket. Ez hitelessé fog tenni a Google szemében.
Szakmai blog személyessé tétele
Egy szakmai blog is sokkal érdekesebb és sikeresebb, ha van benne érzelem, és szimpatikussá tudod tenni magad az olvasóid előtt. De hogyan legyen egyszerre szakmai és egy kicsit személyes is a blogod, azaz hogyan írj úgy szakmai blogot, hogy ne csak a szaktudásod, de a személyiséged is megjelenjen a blogban, mégse érezzék a celeb hatást és a tárgytól se térj el nagyon.
A blogot személyesebbé teszi, ha tudják, ki az, aki írja, és sokkal közvetlenebb kapcsolatot hoz létre az olvasóiddal, ha rólad is megtudhatnak néhány dolgot. Mire gondolok:?
– írj a hobbidról,
– írj valamilyen érdekes sztorit, élményt ami veled történt,
– írj a kedvenc versedről/könyvedről/blogodról, írj kedvenc idézetet.
Stílus
Helyesírás: nagyon sok blog pont emiatt nem lett életképes. Ha néha-néha lemarad pár betű az nem probléma, de ha hemzseg az alap és durva hibáktól, akkor azt nem fogják megbocsátani.
Szerkezete jól átlátható legyen, hogy könnyen lehessen benne navigálni és keresni. Legyen jól látható címe és pár soros bevezetése. A látogatók először ezt a kettőt olvassák el és ez alapján fogják eldönteni, hogy érdemes-e elolvasni a blogbejegyzés teljes tartalmát vagy sem.
Minden blogbejegyzés tartalmazzon legalább 1-2 képet. Ismerjük a mondást: Egy kép többet ér ezer szónál. Ez a webes világba talán még inkább így van. A látogatók hamar információhoz akar jutni. A kép sokat segít ebben. Felkeltheti a blogbejegyzés iránt az érdeklődését vagy segíthet jobban magyarázni a leírtakat.
Szövegírás áraink
Blog, PR cikk, webshop termékleírás, honlap szövegírás: 2 Ft / karakter.
Ha szövegírót keresel, írj erre a címre: info@virtuarium.hu!
Rendkívüli lehetőség!
Izgalmas mesét vagy kalandos fantasy-t rendelhet, amelyben szerepel a honlapod / webáruházad linkje! Referencia írásokat itt találsz: http://novella.virtuarium.eu/felnott-mesek/.
Egy történet hossza 10-20.000 karakter, ára 20.000 Ft, amelyhez 2 PR cikket adunk ajándékba!
Vagyis 3 rendkívül értékes linket kapsz tőlünk!