Közösségi média marketing
avagy
melyik közösségi oldalra érdemes regisztrálni, ha cégünk, vállalkozásunk van?
Egy weboldal és a hagyományos keresőoptimalizálás már nem elég.
Egy cégnek is jelen kell lennie a közösségi oldalakon, és rendszeresen új és érdekes tartalmat feltöltenie.
A sikeres online megjelenéshez nem elég egy jó weboldal, a közösségi médiákban is elérhetőnek, – sőt aktívnak kell lenni!
A közösségi oldalak kétirányú kommunikációt tesznek lehetővé. Ennek segítségével a cég a tartalom megosztása után visszajelzéseket kap a felhasználóktól kommentek, kedvelések, megosztások alapján, így mindkét oldal a kommunikáció forrásaként és vevőjeként is szolgál, illetve segíti a cég PR-ját, amely végül vásárláshoz vagy a szolgáltatások megrendeléséhez vezet..
Mert ezeken az oldalakon a céges jelenlét sokkal inkább a szórakoztatásról és informálásról szól. Sokkal hatékonyabb itt az olyan kommunikáció, amely önmagában is értéket képvisel: így a megosztásokkal úgy érhetjük el célközönségünket, vásárlóinkat, hogy ők nem érzik ezt reklámnak – így nem is utasítják el!
A közösségi média marketing platformjai
Mindenki úgy tartja, hogy a céges megjelenés a Facebook-on ma már elengedhetetlen. Ez így is van, viszont a többi közösségi oldalon is érdemes jelen lenni. Mindegyik oldal más és más marketing stratégiát kíván, és más közönség érhető el velük. Mivel egy kisvállalkozó energiája és a pénztárcája is véges, ezért ki kell választani azt a néhányat, ahol aktívan jelen leszünk. Ehhez ismernünk kell a vásárlóinkat és azok online viselkedési szokásait, vagyis melyik közösségi oldalakat használják leginkább a meglévő és a potenciális vásárlóink?
Gondold ki a stratégiádat!
Ki kell találod, hogyan fogod elérni a céljaidat, vagyis:
- Melyik közösségi oldalakon fogsz megjelenni (ami azt jelenti, hogy aktívan, rendszeresen tartalmat töltesz fel)?
- Mikor és mit fogsz posztolni, vagyis közzétenni?
Minden közösségi oldalra igaz, hogy regisztráció előtt készülj fel:
- legyen céges logód
- legyenek használható szép fotóid,
- legyen egy jól megírt céges bemutatkozó szöveged,,
- olyan kulcsszavakat tegyél a profilod leírásába, melyek relevánsak és a legjobban leírják, hogy mivel foglalkozol,
- ajánlott: készíts (készíttess) egy pár perces céges bemutatkozó videót!
Nézzük, melyik közösségi oldalt mire és hogyan használja egy kisvállalkozó!
- YouTube
- TikTok
- Tumblr
- Flickr
- Behance
- Myspace
- Snapchat
- deviantART
- Meetup
- VK (VKontakte)
- Google+
Valamint ajánlok még néhány oldalt, ahová sokaknak érdemes regisztrálni:
Az alábbi ismertetőknél marketing szempontból szeretnék néhány ötletet adni, de nem célom az adott oldal használatának részletes bemutatása.
1. Facebook |
A Facebook alapvetően szórakozási lehetőséget kínál magánszemélyek tömegeinek, amellett, hogy ismerőseik hálózatát alakíthatják ki, és a Facebook segítségével linkeket, szövegeket, képeket és videókat oszthassanak meg, vagyis felhívják rájuk a többiek figyelmét.
A Facebook céges oldal létrehozása, látogatók gyűjtése és az oldalra való rendszeres információ feltöltés a közösségi oldalak közül a legfontosabb!
Egy kisvállalkozó ha nem akar weboldalra költeni, akkor hozzon létre ingyen a Facebookon egy céges oldalt.
Mivel a neten elsősorban mindent a látvány ad el, ezért ne spórolj egy profi profilkép megtervezésén!
Az oldal létrehozásakor ki kell választanod egy kategóriát, megadni az oldal nevét, profil-és borítóképet felölteni, beállítani az engedélyeket (például nem akarod, hogy össze-vissza káromkodjanak egyes felhasználók az oldaladon). Utána pedig érdemes meghívnod az összes ismerősöd, hogy kedvelje az oldalt.
Több látogatót és profitot szeretnél?
Ismert szeretnél lenni, de nincsen napi 1 órád a gép előtt ülni?
Mi segítünk, illetve megcsináljuk helyetted:
- Célcsoport meghatározása
- Online marketing stratégia megtervezése
- Facebook kampány tervezése, kezelése
- Facebook oldalad kialakítása, kezelése
- Instagram fiók létrehozása, kezelése
- Blog készítés, írás
- heti 5-15 Facebook poszt
- Hozzászólások, üzenetek kezelése
- Heti eredmények kiértékelése
- Konkurencia elemzés online platformokon
A Facebook hirdetések a legolcsóbbak és a leghatékonyabbak. A Facebook komoly médiatényezővé vált. Több mint 5 millió magyar van fent a Facebookon, az átlagos Facebook felhasználó pedig naponta 11-szer ellenőrzi hírfolyamát.
A fizetett hirdetések:
Tovább…
Sajnos a legtöbb vállalkozás – hogyha közösségi médiáról van szó – a Facebook jelenlétben lezártnak tekinti a közösségi média jelenlétet. De mi nézzük tovább, hol és hogyan érdemes még jelen lenni.
2. Instagram |
Magyarországon a Facebook után (legalábbis a fiatalok között) a legnépszerűbb online közösségi tér az Instagram. Értelemszerűen az összes celeb, piacvezető márka, bulvársajtó fent van rajta, aki a fiatalokat akarja megfogni.
Az Instagram olyan közösségi hálózat, amely fényképek, illetve videók megosztására szolgál, és okostelefonon tudjuk használni.
A megosztás előtt álló képeket szűrőkkel és effektekkel tudjuk igazán különlegessé és színessé tenni, ezután pedig leírást tudunk nekik adni, valamint a helyszínt, és a fotón szereplő embereket is megnevezhetjük. Az elkészült képeket megoszthatjuk más hálózaton is. A felhasználók követhetik egymást, így láthatják azt, hogy milyen képeket, videókat posztol a másik. Nincs szegmentálás, egy ‘falra’ kerül az összes kép, illetve video.
Mivel az Instagram platform nem enged megosztani – mint pl. a Facebook – ezért nagyon fontos a kulcsszavak (#hashtag-ek) megadása, mert ezek által találnak profilunkra és fotóinkra olyanok, akiket érdekelhet, amit épp készítettünk.
5 tipp, mire használd a céged Instagram marketing kommunikációját:
1. Mutasd be a termékeidet és szolgáltatásait!
Készíts fotókat a legújabb termékeidről, vagy ha szolgáltatást kínál a céged, készíts olyan eszközökről, felszerelésekről képeket, melyek elengedhetetlenek a szolgáltatásodhoz. Keress új nézőpontokat, érdekes témákat, szép elemeket, hiszen ezek vizuális élményt adnak és érdekesek, amikkel a követőid elégedettek lesznek. Azonban ez még önmagában nem elég, hiszen fontos, hogy kötődjön a cégedhez, a márkádhoz.
A hashtagek még kereshetőbbé teszik a tartalmadat. Táskákat árulsz? Helyes: tegyél ki egy képet Instagramra, és a leírásod végén szerepeljen például az, hogy #fürdőruha #bikini #swimsuit #swimwear #márkanév. A nevedre, márkádra csak az keres rá, aki már ismeri, de általános, leíró hashtagekkel új embereket is elérhetsz.
Kiváló ingyenes lehetőség (lenne) fodrászok, tetoválók, műkörmösök, burkolók, stb. részére, ahol bemutathatják munkájuk eredményét.
2. Mutasd be az alkalmazottaidat!
Sokkal emberibbé teszed a cégedet, ha bemutatod a munkatársaidat a felhasználóknak. A szöveges leírásban egy pár mondatban mutasd be a fotón szereplő alkalmazottat. Ha az alkalmazottak folyamatosan rivaldafényben vannak, a cégedet emberi arcokhoz fogják társítani a leendő vásárlók, ügyfelek.
3. Gyarapítsd a követőid számát!
Ha összekötöd az Instagram fiókodat a többi közösségi médiás csatornáddal és a képeidhez hashtageket (# után megadott kulcsszavak) használsz, máris tettél azért, hogy több követőd legyen. Figyeld a népszerű hashtageket, és válogass ezek közül, így az emberek könnyebben meg fogják találni a profilodat.
4. Mutasd be, hogy mire valók a termékeid!
Mutasd meg a leendő vásárlóidnak, hogy mire valók a termékeid, ezáltal erősíted az értékesítést és növeled a keresletet. Ha szolgáltatást kínálsz, mutass előtte – utána képeket, ez például fodrászoknál, lakberendezőknél kiváló módszer.
5. Tartsd fent az érdeklődést!
Egy sikeres marketing kampány alapvető célja, hogy fenntartsd a felhasználók érdeklődését. Jutalmazd meg a hűséges követőidet és vásárlóidat azzal, hogy őket értesíted a legfrissebb hírekről, a legújabb termékekről és szolgáltatásokról. A követőid különlegesnek fogják magukat érezni, ha olyan fotókat osztasz meg velük, melyekkel exkluzív betekintést nyerhetnek a vállalkozásod működésébe, mindennapjaiba.
3. YouTube |
Az átlagos felhasználó számára a Youtube „csak” egy weboldal ahol videókat lehet nézegetni. Mivel annyi felhasználóval rendelkezik, mint a Facebook és a második legtöbb kulcsszó alapú keresést kiszolgáló oldal a Google után, így itt megjelenve hatékony videó marketing segítséggel ki lehet használni a keresőhirdetések legnagyobb előnyét: olyan felhasználóknak üzenetet / hirdetést eljuttatni, akik kinyilvánították érdeklődésüket a téma iránt a keresőszóval.
Egy vállalkozás számára ez is egy lehetőség amivel megnövelhető a forgalom.
Mivel néhány jó video többszázezres elérést generál, interaktivitást és erős elköteleződést, rajongótábort eredményez, ezért a vállalatok egyre jobban megragadják a lehetőséget, hogy a videókon keresztül saját célcsoportjukat hatékonyan elérve hirdessék termékeiket és szolgáltatásaikat.
YouTube csatorna regisztrálásakor add meg a Youtube csatornád nevét (használd a cégnév-kulcsszó párost!), írj a videóidról és a cégedről egy rövid összegző leírást, és add meg a honlapod, blogod, és a Facebook oldalad (illetve az összes közösségi oldalad) linkjét.
Az átlagos felhasználó számára a Youtube “csak” egy weboldal ahol videókat lehet nézegetni. De egy vállalkozás számára inkább ez is egy lehetőség amivel megnövelhető a forgalom.
4.TikTok |
A legújabb slágerapplikáció már Magyarországon is a TikTok!
Mi is a TikTok? „A TikTok az idődnek az a része, amikor nem kell jól viselkedned. Ez a fogmosás pizsamában a hálószobában, 7:45-kor. Ez valódi. Ez nyers. Ez egy sztori 15 másodpercben. És ez sokkal nagyobb buli. A TikTok nem a versenyzésről vagy az átgondoltságról szól. Hanem arról, hogy addig görgetsz, amíg a hüvelykujjad bírja, és gondolkodás nélkül posztolsz. Az élet gyors, ezért minden másodperc számít!” – olvasható a TikTok alkalmazásról szóló leírásban.
A TikTok egy olyan applikáció, amely kifejezetten rövid, 15 másodperces felvételek készítését és megosztását teszi lehetővé, ahol a felhasználó ingyenesen hozzáadhatja kedvenc zenéjét vagy hangeffektjeit a videóhoz, ezenkívül különböző emoji matricákat, speciális effektszűrőket, arcfiltereket, szépség-effektet stb. is használhat a videókban. A rövid videófelvételekhez természetesen hozzá lehet szólni, kommenteket és értékeléseket írni mások videóihoz. A néhány másodperces klippek mellett viszont egyre népszerűbb a TikTokon keresztüli élő közvetítés.
A TikTok applikáció felhasználói között abszolút vezetnek a tini csajok. A TikTok bár 12 éven felülieknek készült, a regisztrációnál nem ellenőrzik a születési dátumot, így a megalakult profil automatikusan nyilvánossá válik.
5. Twitter |
Magyarországon nem igazán van hagyománya a Twitternek, nem sok aktív felhasználó van. Ha tudunk angolul, kinyílik a kör, s bekerülhetünk az áramlásba.
Híres emberek, énekesek, zenekarok, rendezvényszervezők, illetve olyan szolgáltatók részére ajánlom, akik a közönségükkel, sok emberrel tartják a kapcsolatot.
6. LinkedIn |
A LinkedIn-t szokás szakmai Facebook-ként is emlegetni a nagyrészt hivatásos, szakmai felhasználói profilok miatt. Éppen ezért a LinkedIn erőteljes befolyással bír a munkakeresők, márkák, fejvadászok és iparágak területén. Elsősorban a következő tevékenységek eléréséhez ajánlott:
- Üzleti és szakmai kapcsolatépítés,
- Álláskeresés,
- Karrierépítés.
A LinkedIn csoportok olyan felületek, ahol szakemberek és tudományos kollégák tartalmakat oszthatnak meg, kérdezhetnek egymástól, üzenhetnek, posztolhatnak, vagy munkát kereshetnek.
A céges oldalak általános információkat szolgáltatnak, mint az üzleti áttekintés, foglalkoztatottak listája, PR megjelenések stb. Sok vállalat közzétesz a LinkedIn oldalán álláshirdetéseket, és van, aki bátorítja is a felhasználókat önéletrajzuk elküldésére.
Kiváló eszköz hogy bejelentéseket tegyél közzé, mint például beszerzések, álláshirdetések, irányelvek frissítése, stb. Bemutathatod a vállalkozásod, termékeid, szolgáltatásaid, és követőkre tehetsz szert, akikből később jó eséllyel vásárlók is lesznek.
Hátránya, hogy magyarul még nem elérhető. Amennyiben a céged bármilyen nemzetközi kapcsolattal rendelkezik, mindenképp érdemes egy angol nyelvű bemutatkozással regisztrálni.
7. Tumblr |
A tumblr egy ingyenes mikroblogszolgáltató, ami rendkívül gyorsan enged tartalmat (szöveg, fotó, video, stb.) közzétenni. Úgy használjuk, mint egy blogot.
8. Pinterest |
A Pinterest közösségi képmegosztó weboldal,
ahol üzenőtáblákat (pinboard) létesíthetsz, amelyre képeket tűzhetsz fel. Elsősorban a nőket célozza meg az oldal, népszerű témák a receptek, kreatív ötletek, divat, szépségápolás. A szép képek miatt rendkívül vizuális és látványos, ami segíti azt, hogy órákig el tudj benne veszni. Meglátsz egy képet, azáltal eljutsz egy másik táblához, ott találsz még ötezer érdekes dolgot és hopp, el is tűnt két óra az életedből.
A megosztásra ítélt képek feltölthetők (akár számítógépen is!) ezen pinboard-ok valamelyikébe, annak témájának megfelelően vagy akár tetszés szerint.
Ha más felhasználó képe tetszik meg azt nyugodt lelkiismerettel pinelhetjük a saját oldalunkra. Továbbá like-olhatjuk, elküldhetjük, megoszthatjuk más felületeken vagy akár az eredeti oldalon is megtekinthetjük a képeket.
Miért regisztráljunk cégként a Pinteresten?
Az elsődleges célod, hogy sok követőt találj magadnak az oldalon, akik hűséges rajongói bázisod alapkövét jelentik majd. Ennek alapfeltétele, hogy létrehozz egy mutatós fiókot saját vagy céged nevében, azonban az emberek mindig jobban szeretnek valós személyeket követni a nem túl ismert márkákkal szemben.
Fontos az is, hogy a beállításokon belül lehetővé tedd, hogy a keresőmotorok indexelni tudják Pinterest profilodat, hogy a keresésekből érkező látogatók száma is emelkedjen. Érdemes Pinterest közösségi gombot is elhelyezni oldaladon és emailed aláírásában, hírleveledben. Ez a két kicsi, de fontos dolog még sokat tud segíteni a jövőben.
Mivel itt minden a külsőről szól, olyan tartalmakat tegyél közzé, amelyek minősége és felbontása kiváló. A Pinterest nem fogja helyetted eladni termékeidet, azonban tökéletes lehetőséget nyújt számodra. Az, hogy a képek oldaladra mutató linket hordoznak, önmagában ütőképes fegyver, azonban azoknak csábítónak is kell lenniük, hogy kattintásra késztessenek.
Kisebb cégek, vállalkozások használhatják termékkatalógusként is a Pinterest felületét, hogy követőiknek bemutassák az újdonságaikat és azok használatát.
Tippek a Pinterest használatához:
1 – Készíts egyedi táblákat
Sokan nem kezelik a táblákat elég kreatív módon, sokszor csak “képek”, “nyaralás” vagy hasonló nevet adnak nekik. Ha valamilyen figyelemfelkeltő nevet adsz tábláidnak, sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy még többen nézik majd meg. Nem csak termékeidet érdemes táblára gyűjteni, hanem olyan tábla létrehozása is jó ötlet lehet, ahol követőidnek vicces, szép vagy céged arculatához illő képeket gyűjtesz, így lesz még egy ok, amiért érdemes téged követni.
2 – Minőségi képek
Mivel a Pinterest a képeken alapszik, ezért azok minősége nagyon fontos. A feltöltött képek mérete legyen legalább 800×600-as. Mindig a kép méretét tartsd szem előtt, mivel, ha más helyen jobb minőségben találják meg képeidet a felhasználók, akkor onnan fogják pinnelni. Fotózáskor ügyelj az élességre, a fényekre és a háttérre is!
3 – Megoszthatóság
Képeid megoszthatóságát több módon is biztosítanod kell. Ne tegyél rájuk vízjelet vagy logót, ne írj a címébe árat vagy cégnevet, mert így kisebb lesz az esélye, hogy tovább osztják. Itt nem az ár adja el a terméket, hanem a róla készült kép, nem promóciós oldalról van szó.
4 – Leírás
Ha szeretnéd, hogy sokan lássák képeidet, jó leírást kell adnod nekik a megfelelő kulcsszavakkal. Ezzel növeled esélyét a nagyobb elérésnek és weboldaladra történő látogatásoknak.
5 – Jutalmazd követőidet
Ha költségvetésed megengedi, ossz ki díjakat, kedvezményeket, ajándékokat, ajándékutalványokat, kuponokat a legtöbbször megosztó követőid között.
6 – Tartsd a kapcsolatot rajongóiddal
Egy jó kép akár hetekig is körbejárhat a Pinteresten, így rengeteg komment érkezhet rájuk, így fontos, hogy mindig találj időt a válaszadásra. Fontos, hogy ne csak termékeid pinnelésével kezdj, hanem vicces, könnyed tartalmak posztolásával is. Próbáld meg te is kitűzni az éppen népszerű tartalmakat, ezáltal többen felfigyelnek majd rád és követőket szerzel majd. Te is visszakövetheted követőidet, így érezhetően közvetlenebb kapcsolatban leszel velük, néha kommentelj képeikre, repinneld az ő képeiket saját személyes megjegyzéseiddel.
A Pinterest az egymás között megosztott tartalmakon alapul, ahol minden percben képek millióit osztják meg, de ez téged ne ijesszen meg, hiszen te is könnyedén bekerülhetsz az oldal vérkeringésébe egyedi tartalmaiddal. Használd ki a Pinterest előnyeit és nézd, hogyan válik hasznodra az üzleti életben is.
9. Flickr |
Szerkezetileg leginkább az Instagramra hasonlít, de nincs korlátozva a képek mérete és albumok is létrehozhatók saját profilon belül.
Más képeit nem oszthatjuk meg profilunk oldalán, ugyanakkor automatikus feltöltéssel privát tárhelyként is funkcionálhat az alkalmazás. Ha jogtisztán szeretnénk képeket felhasználni, a Flickr remek terep erre. Keresést követően állítsuk a Licence-t Creative Commons-ra, és a keresési találatunkban már csak a jogtisztán, legálisan használható képek jelennek meg. Számmal találunk jó képeket, akár nyomdai anyagokhoz is. Fontos, hogy a képeket felhasználhatod, de nem adhatod el, nem kérhetsz érte pénzt.
10. Behance |
A Behance némiképp különbözik az eddig felsoroltaktól.
Elsőre úgy tűnik a fotóblogok LinkedInével állunk szembe. Ez a mondat úgy ahogy meg is állja a helyét bár a Behance ennél azért rétegeltebb. Ide nem a hétvégi kirándulásról és buliról készült képeket várják az alkotók hanem a jelenlegi projektünkkel, munkánkkal kapcsolatos leírásokat, képeket, videókat. Ez egyfajta, a LinkedInhez igen hasonló online portfólió oldal. A különbség, hogy itt a fő eszköz a vizualizáció.
Tekintettel az oldal szakmai mivoltára cégek esetében leginkább ezen a felületen érdemes elkezdeni a közönség építést.
11. Snapchat |
A snapchat egy videó- és képküldözgető közösségi média applikáció, amelynek a lényege, hogy egyszeri lejátszást-megtekintést tesz lehetővé, azt is csak pár másodperc erejéig, utána pedig elvész az üzenet a süllyesztőben. Hogy miért akarna valaki ilyesmit használni? Hát pont ez a lényege, hiszen itt olyan tartalmakat tudunk küldözgetni folyamatosan, melyekre nem föltétlenül lennénk büszkék a későbbiekben, viszont pillanatnyilag nagyon jó poénok, tökéletesen leírják a momentumot.
Azáltal, hogy a tartalom csak egy meghatározott ideig elérhető, akaratlanul is jobban odaszögezi az embert a kijelző elé. Mindezt megfejelték azzal a kulcsfontosságú aprósággal, hogy a megnyitott tartalom csakis addig jeleníthető meg, míg a fogadó fél ujja végig a kijelzőn pihen. Ezáltal már szinte lehetetlen, hogy bármit elmulasszunk ami a kijelzőn lejátszódik.
Nem nagy ördöngösség, mégis koncentráltabb, teljesebb figyelmet kap meg a tartalmat megosztó, mint egy átléptethető videó vagy egy kilőhető popup reklám esetében.
Mivel a facebookon meg az instagramon minden nyomon követhető – így a snapchatnek pontosan az intimitást sikerült visszahoznia a közösségi médiába.
12. Myspace |
Egyes együttesek itt teszik kizárólagosan elérhetővé új klipjüket, itt lehet meghallgatni az egész új albumot streamelve.
Ma már alig használják, régen is főleg zenekaroknak volt a hivatalos oldala, ha nem vezettek sajátot.
13. Reddit |
A Reddit egy közösségi hírgyűjtő oldal és linkmegosztó fórum. Belépés után egy online fórumon találjuk magunkat, ahol különböző témákban osztogatnak meg egymással az emberek linkeket, híreket, képeket, tetszés szerint értékelhetjük a megosztásokat és hozzá is szólhatunk.
Cégvezetőként létrehozhat egy alreddit oldalt, amit hasznos, érdekes, a cége profiljának megfelelő tartalommal tölthet fel, ezzel népszerűsítve a vállalkozását, mint egy Facebook, Twitter, Pinterest vagy Instagram oldal fenntartásával.
14. deviantART |
Nemzetközi művészeti honlap és webshop festőknek, grafikusoknak, íróknak és más művészeknek, a műveik publikálására és értékesítésére.
Hasonló lehetőséget nyújtunk mi is a http://virtuarium.eu webáruházunkban.
15. Meetup |
Online közösségi hálózatépítő portál, ami a fizikai térben megvalósuló találkozók szervezését segíti. Az embereket nem ismertség, hanem érdeklődés alapján köti össze, legyen szó politikáról, irodalomról, technológiáról vagy egészségről.
Ha valaki létrehoz egy csoportot, akkor a rendszer gondoskodik arról is, hogy pár napon belül legyen körülbelül 50 érdeklődő, akik más Meetupokon részt vesznek. Ugyanígy felhasználóként is könnyen találhat bárki neki tetsző eseményeket.
Szakmai napok, konferenciák, workshopok rendezésére kiváló eszköz.
16. VK (eredetileg VKontakte) |
Elsősorban Oroszországban és a szovjet utódállamokban népszerű. A VK is lehetővé teszi a felhasználók számára a publikus vagy privát üzenetküldést, csoportok, oldalak és események készítését, valamint megoszthatóak a bejegyzések, képek, videók, hangfájlok és játékok.
17. Google Plus |
Gyakorlatilag megszűnt, a Google feladta… De itt hagyom az ismertetőjét.
Bár közel sem olyan népszerű, mint a Facebook, cégeknek mindenképp érdemes használni. A Google Plus előnye nem a közösségépítő szerepében rejlik, hanem a Google eszközök használatából adódó fölényben keresendő. A Google hatalmas fegyvere a keresője, ahol a céges Google + oldalak tartalmai előnyt élveznek a keresőoptimalizálás során. A Google+-os bejegyzések és a követők által generált tartalmak előkelő helyen jelennek meg a Google találati listájában.
Google Plus oldalt egy gmail.com-os email címmel a Google fiókba történt bejelentkezés után az alábbi linken tudsz létrehozni: https://plus.google.com.
Miért használd mint vállalkozó?
- A Google előnyben részesíti a saját tulajdonában álló felületeket. Vagyis ha népszerű vagy a Google Pluson, előrébb sorolja megadott weboldaladat a keresőben is.
- Köröket hozhatsz létre, így bizonyos tartalmakat megadott csoportokkal oszthatsz meg. Ezzel elkerülheted a klasszikus Facebookos bakit, hogy mindenkit mindennel bombázol.
- A hírlevél a márkaépítés, és a szakértői státusz bebiztosításának egyik alapja. Ha valaki Gmail-es címére küldesz online hírlevelet, a mailben megjelenik a Google Plus oldaladdal kapcsolatos információ is. Így azonnal követőddé válhat a címzett.
- Használd a +1-gombot a honlapodon, amely hatására – ellentétben a Facebook like gombjával – a +1ezett tartalom megfelelő számú +1 esetén a Google találati listájában is előbbre kerül.
- Itt bárki követhet bárkit. Te követsz valakit, aki visszakövet, érdeklődni kezd, majd idővel igénybe veszi szolgáltatásaidat vagy vásárol tőled.
Érdemes a weboldalad és Google + oldalad összekapcsolni és hitelesíteni azt, mert így a holnap alapján megjelenített találati listában a Google + oldalad is megjelenik, arra is rá tudnak kattintani.
Nem közösségi oldalak,
+1. FourSquare |
Okostelefonokra telepíthető helymeghatározó alkalmazás. A felhasználók egy választott helyet képesek értékelni és véleményt írni róla, amely segíthet másoknak eldönteni azt, hogy mely helyszíneket érdemes meglátogatni vagy elkerülni.
A vendéglátóhelyek és üzletek mellett a hazai hírességek is felfedezték maguknak a Foursquare-t, egyre több zenész vagy egyéb celebritás gyűjti rajongótáborát ezen a felületen is. A hírességek speciális fióktípust állíthatnak be maguknak és minden bejelentkezéskor meghatározhatják, hogy az csak a barátoknak legyen látható, vagy az őket követő rajongóknak is. A sokat koncertező zenészek, énekesek értesíthetik, informálhatják híveiket arról, hogy épp merre járnak, hol láthatóak élőben is.
+2. Yelp |
Étterem- és bárminősítő oldal. A felhasználók képeket és videókat tölthetnek fel, amiből kiderülhet, milyen öltözékben érdemes az egyes helyekre menni, egyáltalán, megéri-e beülni oda a barátainkkal.
Az ügyesebb éterem tulajdonosok készítsenek pozitív élményt sugárzó videót, amin bemutathatják az ételkülönlegességeiket, a helységet, pincéreket.
Sajnos egyenlőre még ország szintjén sem vagyunk a listán…
+3. Google Maps |
A Google térkép-et javaslom beépíteni a honlap Kapcsolat menüpontjába is. Mindenképp KÖTELEZŐ, hiszen ha jó eredményt ér el a weboldalunk, akkor a Google még a térképet is megmutathatja a keresőknek!
+4. Google Places
A Google Helyekre történő regisztráció előnyei:
-
- a hirdetés szövegével együtt megjelenik az üzlet címe és telefonszáma,
- mobilos keresés esetén megjelenik egy útvonalterv az üzlet felé,
- megcélozhatjuk vele a közelben tartózkodó potenciális vásárlókat,
- láthatod, hogy a céged adatait hányan és milyen keresési kifejezésekre tekintették meg egy adott időszakban.