Egy cég sikere elsősorban az innováción és a marketingen múlik! Bízza ránk az utóbbit!
Minden kis- és középvállalatnak az interneten a helye! Miért is? – a legolcsóbb marketing eszköz, ahol részletekbe menően eljuttathatjuk marketing üzenetünket a célközönségnek!
Az Interneten történő értékesítés nem egy eszköz, pl. weboldal vagy Facebook oldal elkészítését jelenti, hanem a saját vevőszerzési folyamatod felépítését. Ehhez először is meg kell határoznod a céljaid.
Mivel a vásárlók többsége nem azonnal vásárol, ahogy ellátogat egy honlapra, hanem keresgél, mérlegel, ezért a vevőszerzés a neten 3 lépésből áll:
I. Látogatószerzés
II. Érdeklődés felkeltése
III. Vevőszerzés
I. Látogatószerzés
A weboldal készítésnél az egyik legfontosabb cél, hogy a weboldalt minél többen megtalálják. (A második legfontosabb, hogy látogatói később vissza is térjenek.)
A látogatószerzés célja, hogy rávedd a célcsoportodból azokat, akiket érdekelhet a terméked, hogy menjenek fel a weboldaladra.
- Nincs még weboldalad?
- Nincs még webáruházad?
- Nincs Facebook céges oldalad?
Akkor ne csodálkozz, ha így alakul a vevőid száma és a bevételed:
Eszközei:
- Tartalom marketing
A tartalom építés azt jelenti, hogy fel kell keltened az érdeklődők figyelmét, vagyis:
- szép, látványos megjelenés, design, céges logó, fejléc kép (slide),
- könnyen áttekinthető a weboldal és a menük,
- érdekes, hasznos információt kell írnod a weboldaladra, és a közösségi oldalaidra,
- rendszeresen új információkat, híreket kell felrakni, hogy érdemes legyen visszatérni.
- Kereső optimalizálás
A legtöbb weboldalt keresőprogramok segítségével találják meg. Az emberek pedig a találatok közül az első 5-10 találatnál többet ritkán néznek meg. Így hát a puszta jelenlét a keresők adatbázisában még nem sokat ér, lehetőleg a számunkra fontos kulcsszavakra rákeresve a találati lista elején kell megjelennünk.
Tovább… - Fizetett hirdetések
II. Érdeklődés felkeltése
Eszközei:
Bizalom építés: ki kell építenünk a látogatóval a bizalmat, hogy megbízható cég vagyunk, akitől nyugodtan rendelhet.
Jó termékek, árak – hiába bármi, a neten a vásárlók összehasonlítják a termékeket és árakat. Ne gondoljuk, nem feltétlenül a legolcsóbbat vásárolják meg, hanem a legjobb vételt keresik:
- milyen a termékünk kinézete, fotója,
- készítünk-e részletes leírást, termékismertetőt,
- milyen szolgáltatásaink vannak,
- miben vagyunk mások, jobbak, mint a konkurenseink,
- van-e hírlevelünk, hírlevélre feliratkozás,
- közösségi oldalakon való kapcsolattartás.
Készítsünk egy úgynevezett csalit, ami INGYENESEN letölthető, megszerezhető. Lehet e-könyv, videó, email tanfolyam, letölthető kupon, “hogyan csináld”-módszer vagy bármi, ami a célcsoportod számára fontos, érdekes és hasznos. És persze kell egy jó automatikus hírlevélküldő rendszer, amivel feliratkoztatod és utána egy automatikusan kiküldi a hírleveleid.
Egy lájkoló kapcsolata a cégeddel kevésbé szoros. De hosszú távon, ha rendszeresen kommunikálsz, ha törekszel a közösségépítésre, a lájkolóidból is lehet valódi rajongó, rendszeres követő. Ehhez folyamatos kommunikációra van szükség, moderálásra, a hozzászólásokra való válaszra.
Mert mindenki mást szeret használni. Van, akit idegesít a sok hosszú hírlevél, de a Facebookon rendszeresen követ, van, aki nem szereti a közösségi oldalakat, de a blogon és a hírlevélben szívesen olvasgat. Van, aki meg annyira érdeklődik, hogy minden egyes felületen követ. Mert így több helyen találkozik veled az olvasód. Akármerre megy, mindenhol találkozik veled. A Facebookon látja, hogy van egy új blogbejegyzésed, elolvassa, ott pedig látja, hogy van egy új videód és így tovább. Minél többrétű tartalmat kap tőled, annál szorosabb lesz a kapcsolata veled. Az elmúlt években tapasztalható, hogy az így kialakult kapcsolatok ugyanolyan értékesek tudnak lenni (azaz: a közösségi média követők ugyanolyan jó arányban vásárolnak), mint a hírlevélolvasók.
Most akkor minden felületre állandóan többfélét kell írni? Nem túl időigényes ez? Nem kell mindig többfélét írni.
Az időhatékony stratégia valahogy így néz ki:
Az Instagramra kiteszed a szelfit, hogy épp most írod az új blogbejegyzést, – megírsz egy blogbejegyzést, készítesz hozzá egy illusztrációt, ami megjelenik a bejegyzésben (utána ezt használhatod a közösségi médiában is), – kiküldöd hírlevélben, hogy megírtad a blogbejegyzést az újdonságodról / akciós termékeidről / új szolgáltatásodról, stb. – a Facebookon írsz egy ajánlót a blogbejegyzésedhez, – a blogodról bepineled az illusztrációt a Pinterestre, – a Facebook posztjaidat átirányítod a Twitterre, így amit a Facebookon írsz, megjelenik a Twitteren is.
Sajnos azt tapasztalhatjuk, hogy a hagyományos értékesítési és eladási technikák egyre gyengébben működnek. Ennek több oka is lehet, fontos ismernünk a célcsoportunkat. A fiatalok nem olvasnak, ők videót néznek a YouTubon. Nekik rövid videofilmeket kell készíteni, saját YouTube csatornát nyitni, érdekes, rövid történetekkel kell felkelteni az érdeklődésüket.
Másokat egy hatásos történet ragad meg, nagyon hatékonya eszközt a meggyőzésre a történetmesélés. Ehhez ajánljuk kiváló meseírónkat és a nagy kedveltségnek örvendő történeteit.
III. Vásárlószerzés
Célja: azok, akik már érdeklődők, vásároljanak.
Ehhez szükséged van egy jó honlapra (ha a terméked / szolgáltatásod nagyobb értékű és jellemzően 1-1 alkalommal 1-1 darabot rendelnek belőle) vagy webáruházra (ha a termékeidből egyszerre többfélét rendelnek).
A honlapod célja kettős:
– feliratkozókat szerezni: minél több helyen legyen ott az oldaladon a hírlevél feliratkozási lehetőségre mutató link (menüben, fejlécben vagy oldalsávban, láblécben, blogbejegyzésekben, rólunk oldalon, kapcsolat oldalon, nyitólapon)
– vásárlókat szerezni: legyen ott a menüben a termékek / webshop oldalra mutató link, jelenjen meg az oldalsávban banner formájában, és a blogbejegyzésekben is lehetnek a termékekre mutató linkek, hivatkozások.
Azért, hogy több vásárlód legyen, legyen minden évben legalább 4 kampányod, illetve az automatizált hírlevélsorozatodban is lehetnek beépített kampányok.
Munkatársainkkal nem csak egyszerűen elkészítjük weboldalait, hanem marketing és Internet marketing tanácsainkkal segítünk a megfelelő tartalom kialakításában, és a látogatottság növelésében is! (Pl. hogyan növelheti a honlapjára mutató linkek számát?!) Egy eredményes internetes megjelenés nemcsak magához vonzza a látogatókat, hanem ügyesen vásárlóvá alakítja át őket, és hosszú távon a céghez is láncolja őket. Számos eszközt vetünk be annak érdekében, hogy az Ön honlapja ne csak egy legyen a sok közül, és kézzel fogható eredményt hozzon az Ön vállalkozása számára. Amiben profik vagyunk:
- online marketing kampány,
- keresőmarketing, kereső optimalizálás,
- linkmarketing,
- e-mail marketing,
- web programozás,
- grafika, audio, video,
- piacfelmérés,
- tanácsadás (tartalomra, grafikára, internet marketingre).
Internet marketing tanácsadás: hogy a weblapjából ÜZLET legyen!
Szoftver ajánló:
Google Analytics: a Google ingyenes szolgáltatása, ami a weboldal látogatóiról készít és prezentál részletes statisztikát.