Sokan azt gondolják, hogy egy jó vállalkozáshoz elegendő egy jó ötlet. Azonban ez egy tévhit. Egy jól működő vállalkozás egyik legfontosabb alapja, hogy legyen a termékednek vagy szolgáltatásodnak piaca.
A vállalkozás célja az, hogy más fogyasztók igényeit szolgálja ki, de ezek az igények változnak korosztály, hely, nem, piaci szektor szerint is, és az idő előre haladtával is.
Tehát ki kell választanunk, illetve meg kell találnunk a vállalkozásunk ideális vevőit, a legnagyobb profitot termelő termékeket és szolgáltatásokat – amit piackutatással tehetünk meg.
Piackutatás nélkül nem lesz információd a célpiacról, amelyen belül tevékenykedni szeretnél, nem értheted meg a potenciális vásárlókat, nem tudod mekkora forgalomra számíthatsz és fogalmad sem lesz, mekkora nyereséget érhetsz el.
A piackutatás nem más, mint információgyűjtés, még pedig azzal a célzattal, hogy jól átgondolt döntések meghozatalára készítsd fel magad.
A piackutatás számos információgyűjtési módszer összefoglaló neve, amikor a piacról, a vállalkozási környezetről, a fogyasztóról vagy a vevőről gyűjtünk információt. Lényege, hogy a lehetőségekhez képest objektív maradjon. Minden kutatás végső hozadéka egy üzleti döntés (piacra lépés, új termék bevezetése stb.)
A piackutatás segítségével olyan értékes információkhoz juthatunk, amelyek segítségével megbecsülhetjük a vállalkozásunk, vagy a bevezetni kívánt termékünk illetve szolgáltatásunk sikerét.
Azáltal, hogy megkérdezzük a leendő ügyfeleinket a szükségleteikről és szokásaikról, a piackutatás segítségével megállapíthatjuk a megcélzott piacunk méretét, és a várható keresletet, árat és nyereséget is. Fontos azonban, hogy az alapoktól kezdjük. A következő öt egyszerű kérdést kell feltennünk:
- Kik lesznek a vásárlóink?
- Mire van szükségük?
- Milyen a konkurencia?
- Milyen rések kínálkoznak a piacon?
- Hogy viszonyulnak a termékünkhöz?
Piackutatás kétféleképpen végezhető:
- Kérdőíves módszer
- Online az Interneten.
Vállaljuk online piackutatás megtervezését és lebonyolítását.
Online piackutatást végezhet néhány tízezer forintból, amivel:
- segíthet meghatározni a termékének optimális jellemzőit,
- a hatékony marketing és reklám eszközöket,
- megelőzheti több millió forint bukását egy rossz termék piacra dobásával.